22 Mart 2013 Cuma
0 yorum

Kendin Yap

07:54

Anısı olan hiç bir şeyi atamayanlarda mısınız yoksa sakla sakla nereye kadar diyenlerden mi ? Ne kadar birbirinden farklı iki anlayış gibi gözükse de yazımın sonunda her iki anlayışı da buluşturacak bir kavramdan bahsetmek istiyorum.DIY (do it yourself) kendin yap projeleri. 
İstediğimiz her şeye ulaşmak çok mümkün artık ,  biz nihai tüketicilere sunulan ne çok alternatif var , ürün bolluğundan başımızın döndüğü hatta kararsız kaldığımız zamanlar oluyor. Keşke hepsini alabilsek ,hepsini kullanabilsek … Bu durum hem çok mümkün değil hem de sanki satın almaya, sahip olmaya ,aitliğe karşı bu yetişme telaşı garip bir hastalık gibi geliyor bana. Sözlerim sıfır alışveriş manasını taşımıyor elbet ,ancak neden bazı ihtiyaçlarımızı da kendimiz üretebilmeyelim ; örneğin kullanmadığımız bir takının boncuklarını alıp farklı bir dizaynla yeni bir takı sahibi olmayalım. 
Tam da bu noktada , bana herkes yeteneğine göre bir şeyler üretebilecekmiş gibi geliyor , hatta kendi ürettiklerimizi kullanmamızın garip bir mutluluğu olduğunu savunuyorum. Kendi yaptıklarımızı hep en iyi yerlerde sergilemez miyiz , “ben yaptım” demek  övünç dolu gelmez mi ? İşte ben de bunları yazarken bir yandan da bir kutu kaplıyorum . kaplayacağım teneke leblebi kutusunun üzerinde üretici firmanın ticari bilgileri var ancak kutuyu atmaya kıyamadım .Belki güzel bir dikiş kutusu olabilir diye düşündüm. Kutuyu kaplayacağım kendinden yapıştırmalı kağıdı yapı marketten aldım. Üzerine yapıştırdığım figür oğlumun odasına ait mobilya için verilen yedek hayvan figürlerinden.

İtiraf edeyim bu kutu benim için sıradan bir kutudan çok daha fazlası oldu .Gözlerim yeni dikiş kutumu her elime  aldığımda;  oğlumla teneke leblebi kutusunu önümüze koyup bir yandan leblebi yerken bir yandan da  “leblebi “ demeye çalıştığımız kareleri görecek. Bu arada hala leblebi diyemiyor kendisi , bu gidişle birkaç kutu daha kaplarım ben …
Hepimiz yeteneklerimize göre bir şeyler üretebiliriz , bunu yapan bir çok kişi de var hali hazırda, çeşitli blogları gezerek yapılanlardan siz de esinlenebilirsiniz. Sadece atmayalım değerlendirelim. Yapacak olanlara özellikle kafaları bir şeylerle meşgulken yapmaya başlamalarını tavsiye ediyorum .Ortaya hiç bir şey çıkmasa bile elleri üretmeye giriştiğinde sorunlarından nasıl uzaklaştıklarını görecekler hatta can sıkıcı konulara etkin çözümler bile bulabilirler. Bir de ortaya çıkan hatta gitgide uzmanlaşılan ürünleri düşünecek olursak, değmesinler keyfinize derim sadece.

Yazar : Sevi Şayan



0 yorum:

ÜYELER

 
Gizle
Top