6 Mart 2013 Çarşamba
0 yorum

Alternatif Anne Röportajı (Ayın Blogu)

05:11
-Alternatifanne.com fikir olarak bizi çok etkiledi. En önemli olan fikir çıkışı. Fikri bulduktan sonra kurmak ve büyümek. İlk olarak alternatifanne.com'u tanımak istiyoruz.

İyi annelik yapabilmek için düzene meydan okumak gerektiğini fark etmem; Anneliğin öneminin anlaşılmasına karşın yapılan göstermelik yardımlara isyanım; Annenin çocuğuna yeterince zaman ayırmasına imkân tanımayan işyerlerinde çalışmak istemeyişim; Yaşam tarzımızın kültürel bir kader olmadığını kavrayışım ve çocuğumla daha güzel iletişim kurmaya baş koyuşum… Bütün bu gözlem ve ihtiyaçlar Alternatif Anne’yi doğurdu. Bir derginin genel yayın yönetmeni olmak üzereyken çark ettim ve bu bloğu yarattım. Bir blogdan öte, bir oluşum bu. Kadro genişlerken ilk olarak bir yönetim kurulu oluşturmuştuk, sonradan bir danışma grubu ve çekirdek bir yönetim ekibi yarattık. Şimdi anneleri bir araya getiren etkinlikler ve eğitimler düzenleyen, sosyal sorumluluk projelerine destek veren, yurtiçinden ve yurtdışından yazılar yazan 40 kişilik bir kadromuz var.


-Hazırladığınız bu blog birçok kişiye ilham vermiş olmalı bu fikir sizde nasıl oluştu ve tam olarak hayal ettiğiniz siteyi oluşturabildiğinize inanıyor musunuz?

Bana yapmak istediğim şeyleri yapma imkânı sunan bir işim olsun istiyordum, bir de bir arada olmaktan keyif alacağım insanlarla birlikte çalışmak. Alternatif Anne bana bu imkânları sundu. Dopdolu, içi zengin insanlarla tanışıyorum. Yazışırken, telefonda konuşurken bir sonraki buluşmamızı ayarlamak için can atıyoruz.

-Blog oluşturma fikrinizi hayata geçirirken yaşadıklarınız ve aldığınız geri bildirimlerden bize bahsedebilir misiniz?

Ana fikrim blog olarak başlayıp, basılı dergi haline gelmekti. Fakat Mehmet Y. Yılmaz kendisiyle yaptığım bir görüşmede bana “Newsweek bile dijital yayına geçiyorken siz akıntıya ters yüzmeyin” demişti. Büyük sözü dinledim ve portal formatında bir blog haline geldik.

-Araştırmalarınızın hepsini kadınların hassas konuları üzerinde yapmak çok kolay olmasa gerek. Kadınların sorunlarını dile getirme aşamasında nasıl bir yol izliyorsunuz?

Anneler kendilerini haklı çıkaran veriler toplamaya meyilliler. Eksik ve yanlış anlaşılan, bilimsel gibi gösterilen ama öyle olmayan istatistiklere takılan bloggerlar hatta yarı-uzmanlar görüyoruz. Uzmanlarımız bu kişilere alternatif sunamayacağımız kanısındalar. Haksız sayılmazlar, önyargılarla boğuşmak günümüzde eskisine göre daha zor çünkü her tezi savunan bir ekol yaratılıyor ve marka düşüncelere sığınan bir anne, çocuğu alarm verse dahi yaptığı yanlışı görmemeye programlanıyor. Ben de ikna etmek için değil, tespit etmek için yazıyorum. Amacım kendim dâhil tüm anneleri gereksiz streslerden arınmaya, gerektiği yerde de üşenmeden emek vermeye davet etmek.

-Blogunuzda, kendi alanlarında uzman olan doktorlardan destek aldığınızı görüyoruz. Bu uzmanlar blogunuzun dikkate alınmasında ne kadar etkili oldu, oluyor?

Burada önemli bir nokta da, destek aldığımız uzmanların bağımsız olmaları aslında. Alternatif Anne’de “Ben Continuumcuyum” ya da “Ben Eko Ebeveynciyim” diyen bir uzman yok. Farklı düşünceler bağımsızca değerlendiriliyor. Her yazarımız onlara danışabiliyor ve anlıyor ki örneğin, bir besini çocuğuna vermediği için çocuğun daha iyi hissediyor olması, başka çocukların da daha sağlıklı olacağı anlamına gelmiyor. Ya da mesela, çocuğuyla aynı yatakta yatıyor olması kendi özel durumundan dolayı yararlı geliyorsa da bu seçimi genelleyip başka annelere önermesi sağlıklı değil. Alternatif Anne yazarları neyin kişisel, neyin genel bir seçim olması gerektiğinin farkında. Bu açıdan da güvenilirler.

-Alternatifanne.com blogunun başarılı bir blog olmasını neye bağlıyorsunuz?

Sayenizde ilk kez bir ödül aldık! Oyların %69’unu toplamışız, bu bizi gerçekten çok sevindirdi ama benim için esas başarı, bir anneyi ağaçların üzerine çıkarıp ormana bakmasını sağlamaktır. Tek bir anne dahi Alternatif Anne okuduğu için gereksiz yere stres yapmayı bırakır, detaylarda boğulmak yerine enerjisini esas olana verebilirse, bu bizim için başarı olur.

-Anne blogları arasında kendinizi nerede görüyorsunuz, anne-kadın ve aile bloglarına tavsiyelerıniz var mıdır?

Yaptığım iş çok zevkli ama çok zaman istiyor. Başka bloglarda uzun uzun gezinemiyorum. Biliyorum ki hepsinin farklı bir amacı var ve güzel olan da bu. Alternatif Anne’nin bir özelliği, tüm görüşleri ve yorumları enli boylu değerlendirmesi. “Anneliğin Ötesinde” kitabını siteye gelen eleştirilere borçlu olduğumu söyleyebilirim! Karşıt görüşleri, sunulan verileri dikkate almasaydım, araştırmaya istek duymasaydım Alternatif Anne kişisel bir blog mertebesinde kalırdı. Önyargıları bir kenara bırakıp tarihimizi, kültürümüzü keşfetmek bizi “alternatif” yapıyor!

-Çok başarılı işlere imza attınız, atıyorsunuz; bundan sonraki hedefleriniz nelerdir?

2013’te Uçan Süpürge Film Festivali kapsamında çok güzel projelerimiz var. Bunun yanı sıra Ankara ve İstanbul’da “Moms Night Out” anne gecelerini başlatmak istiyoruz. Anne olan kadının iki ayda bir dahi olsa dışarı çıkıp hava değiştirmeye ihtiyacı var. “Annenin mola verme hakkı” fikrini oturtmak istiyoruz. Bunun dışında bu yaz “Moms Dive” (Anneler Dalıyor) projemiz var, Bodrum simalarında denize dalacağız! Babalarımız da çocuklarımıza bakacak  Bir de “Anneliğin Ötesinde” adında tartışma programı yapacağız. Şu aralar ortam arıyoruz: Radyo, TV, internet, hepsi için başvurduk, bakalım kısmetimiz hangisi olacak. Sözü uzattım ama bir de engellilerin özürlü değil, özel gereksinimli olduklarını topluma anlatmaya çalışıyoruz. Kulağa klişe gibi geliyor ama maalesef annelerimizin hala her gün karşılaştığı bir sorun.

-Son olarak, size göre alternatifi olmayan şeyler nelerdir?

Ne güzel denk geldi sorunuz, “Alternatifiniz olmayanlar” diye bir yazı yazmıştım kısa bir zaman önce. Daha genel anlamda annenin rahatına geliyor diye çocuğa sağlıksız alışkanlıklar kazandırmayı bir alternatif olarak görmek istemiyoruz. Anne üşeniyor diye çocuğun eğitimini geciktirmesi, onu kendine bağımlı kılması sağlıksız sonuçlar doğuruyor. Bu tür davranışları normal kabul etmek, başka sorunları beraberinde getiriyor. Anne kendini ne kadar erken şekillendirirse, anne-çocuk ilişkisi de o kadar sağlıklı oluyor.

-Bu güzel röportaj için teşekkür ederiz, başarılarınızın devamını dileriz.

Güzel sorularınız için ben teşekkür ederim.

Yazar : Gülüş Türkmen

Blog : alternatifanne.com

0 yorum:

ÜYELER

 
Gizle
Top