6 Mart 2013 Çarşamba
0 yorum

Limonlu Cheesecake

05:15
limonlu_cheesecake

İtiraf etmeliyim ki yaklaşık 1 yıl öncesine kadar cheesecake’i hiç sevmiyordum. Değil yemek tadına bakmak bile eziyetti benim için. Nedense bir tatlının içinden peynir tadı gelmesi fikri hoşuma gitmiyordu.


Yemek blogu yazarı olmanın en güzel yanlarından biri de yemek seçme şansınızın olmayışı sanırım. Kendim için değil ama takipçilerimden gelen yoğun istekler üzerine cheesecake denemeleri yapmaya başladım mutfağımda.İlk seferinde hiç yemedim, ikincisinde azıcık tadına baktım, sonra ufak bir dilim yedim. Derken tam bir cheesecake delisi oldum çıktım. Şimdi beni durdurabilene aşk olsun. Mevsimi gelen her meyveyle buluşturmaya çalışıyorum cheesecake’i.

Bu tarif ise geçen ay Silifkeli bir arkadaşımın memleketten getirdiği tazecik limonlarla yapıldı. Limonlar mı çok lezzetliydi yoksa ben mi çok marifetliyim bilmiyorum ama tadı harika oldu. Yapımı uzun sürmesine rağmen zor olmayan bu tarife bir şans verin derim.

Malzemeler:(24 cm’lik kalıp için)

Taban için;
75 gr tereyağ
1/2 su bardağı şeker
1 yumurta sarısı
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1/2 çay kaşığı tarçın
1 tutam tuz

Peynirli kısım için
600 gr labne
200 gr pınar beyaz
3 yumurta + 1 yumurta akı
2 su bardağı şeker
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
1 limonun suyu
1 limonun kabuklarının rendesi

Üzeri için;
1 limonun suyu
2 limonun kabuklarının rendesi
1/2 çay bardağı şeker
1 tepeleme tatlı kaşığı nişasta
1 su bardağı su

Hazırlanışı

-Taban için küp küp kesilmiş tereyağına şekeri ekleyip karıştırmaya başlayın
-Yumurta sarısını ekleyip karıştırın
-Un ve diğer malzemeleri de ekleyip önce top top olacak şekilde ufalayarak sonra yoğurarak kıvam verin
-Tereyağ ile yağladığınız 24 cm’lik kelepçeli kalıbın dibine eşit kalınlıkta yayıp dolaba kaldırın ve 30 dk dinlendirin
-Fırını 180 derecede ısıtıp dolaptan aldığınız tabanı vakit kaybetmeden fırına koyun
-25-30 dk pişirip fırından alın ve oda sıcaklığında soğumasını bekleyin
-Peynirli kısım için şeker, labne ve pınar beyazı iyice çırpın
-Yumurtaları karışıma her seferinde 1 tane ekleyerek iyice çırpın
-Un, nişasta, limon suyu ve limon kabuğu rendesini de ekleyerek homojen bir karışım elde edene kadar çırpın
-Bu karışımı soğuyan tabanın üzerine dökün
-170 derecede ısıttığınız fırına koyun
-Çatlamaması için yanına su dolu 2 küçük fırın kabı yerleştirin
-Yaklaşık 1 saat pişirdikten sonra fırının ısısını sıfırlayın ancak kapağını açmayın
-15 dakika sonra kapağı aralayın ve bu şekilde soğumasını bekleyin
-Soğuduktan sonra dolaba kaldırıp 1 gece dinlendirin
-Limon suyu, 1/2 su bardağı su, şeker ve limon kabuğu rendesini bir sos tenceresine alıp kısık ateşte şeker eriyene kadar pişirin
-Nişastayı kalan suyun içine ekleyip nişastayı ezin
-Nişastalı karışımı limonlu sosa ekleyip karıştırın
-Koyulaşmaya başlayana kadar pişirin
-Ateşten alıp soğuttuktan sonra Cheesecake’in üzerine yayın
-Ertesi gün limon kabukları, nane yaprakları ve kırmızı -meyvelerle süsleyerek servis yapın

Afiyet olsun…

Yazar : Kevser Demir Türkdoğan

Blog : www.kevserinmutfagi.com

0 yorum:

ÜYELER

 
Gizle
Top